Er was eens…

Goede content is van essentieel belang! Hoe betrek je een gebruiker bij je merk?

Verhalen zijn altijd inspirerender dan modelletjes. Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel om je visie en strategie uit te dragen naar relevante doelgroepen. Goede storytelling helpt om abstracte zaken tot leven te wekken.

Advies in contentstrategie

Hoe betrek je een gebruiker bij je merk? Hoe zorg ik ervoor dat ik beter gevonden wordt?

Nieuwsbrieven

Opzetten van templates voor nieuwsbrieven. Verstuur wekelijk een nieuwsbrief naar je klanten.

Gebruiker overtuigen

Een goede call to action butten kan leiden tot meer conversie. Persoonlijk aanspreken van een bezoeker leidt tot een hogere sessie duur…

Adverteren via Social Media & Google

Een advertentie campagne opzetten in Google Adwords of via Facebook? Neem contact op!

Uitzoeken van de juiste keywords

Om de juiste kernwoorden te bepalen moet je weten wie je doelgroep is en waarop ze zoeken.

Vriendelijke zoekmachine website

Zijn je afbeeldingen voorzien van alt tags? Worden de juiste header tags gebruikt? Kleine wijzigingen kunnen verschil maken in je positie in Google.

Online marketing – Zoekmachine optimalisatie

Het is niet moeilijk om met je bedrijfsnaam bovenaan in Google te komen, omdat dit een specifiek zoekterm is, wat niet vaak voorkomt bij concurrerende website. De kunst is om met specifieke zoektermen hoog te scoren in Google. Het is daarom belangrijk dat van te voren wordt vastgesteld op welke zoektermen je gevonden wilt woorden en hoe deze zoektermen verwerkt worden in een tekst. Naast tekstuele content spelen vele andere factoren mee bij het bepalen van de positie van een website in een zoekmachine. Het is een proces waar je telkens aandacht aan moet schenken.

Webblauw.nl in Ede heeft veel ervaring in online marketing en het optimaliseren van websites voor zoekmachines en helpt je hiermee op weg!

  • Adverteren in Google met Adwords
    Adverteren in Google met Adwords
  • Een goede 'call to action' button zorgt voor een hogere conversie
    Een goede 'call to action' button zorgt voor een hogere conversie
Website pakket zzp'ers

Online marketing – Maak content waar mensen op zitten te wachten

De inhoud van de tekst is belangrijk en hier dient dus ook veel aandacht naar uit te gaan. Belangrijke factoren bij het maken schrijven van een artikel:

  • Is de informatie betrouwbaar?
  • Is het artikel oppervlakkig (is het geschreven door een expert of amateur)
  • Staan er dubbele, overlappende of overbodige artikelen over dezelfde of soortgelijke onderwerpen met net andere sleutelwoorden?
  • Staan er spel- of stijlfouten in dit artikel

Om de juiste kernwoorden te bepalen moet je weten wie je doelgroep is. Veel bedrijven praten nog vanuit een brochure (waarom je beter bent dan de rest). Een klant is veel meer geïnteresseerd in een antwoord op zijn behoeften.

Recente projecten

Zoekmachine vriendelijke website

Naast content is het belangrijk om een vriendelijke structuur op te zetten voor zoekmachines, zodat de zoekmachines gemakkelijk je website kunnen ‘lezen’. Wordt er gebruik gemaakt van de juiste html en headertags? Hebben afbeeldingen een alt tag en hoe snel wordt de website geladen? Allemaal factoren die invloed hebben op je positie in een zoekmachine!

Online Adverteren : Google Adwords / Marktplaats / Facebook

Bepaal je budget en maak specifieke advertenties voor je doelgroep. Door online te adverteren via Google Adwords, Marktplaats of Facebook kan je heel gericht campagnes opzetten. Bepaal zelf hoeveel geld je per dag wilt uitgeven en wie de advertenties mogen zien. Pas wanneer een potentiele klant op een advertentie heeft geklikt betaal je. Door gebruik te maken van Google Analytics kan je goed in de gaten houden wat het oplevert. Door wekelijks of maandelijks het proces te monitoren worden de campagnes geoptimaliseerd.

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven blijven nog steeds een belangrijke marketingsmiddel. Via email-marketing kan je de doelgroep heel direct en persoonlijk aanspreken. Webblauw realiseert templates en helpt je opweg in het opstellen van nieuwsbrieven.